» I Mostra de Cultura Popular de Castelló, 15 de febrer

El pròxim
dissabte 15 de febrer per la vesprada tindrà lloc la
I Mostra de Cultura Popular de Castelló, en la
Plaça de les Aules, de manera estàtica, i en forma de
cercavila pels c
arrers Antoni Maura, Carrer Enmig, Colom i Cavallers.
Durant la cercavila, en forma de seguici processional, les formacions de cultura popular participants aniran fent mostres de la seua activitat. Ja en la plaça de les Aules, de manera alterna aniran actuant, tot després d’una xicoteta presentació de cada activitat, a la vegada que es realitzen els tallers. L’acte finalitzarà amb un bureo.
Aquesta I Mostra està organitzada per la
Federació de Cultura Popular de Castelló de la Plana(FCPCS), entitat integrada per nou associacions de cultura de Castelló : Botafocs, Cant d’Estil, Colla de Dolçainers i Tabaleters de Castelló, Conlloga Muixeranga, Dansants, El Forcat, El Millars, Saborija i Xaloc. Aquesta federació es va constituir al 2024. Aquest acte compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelló i de la Fundació Dávalos-Fletcher.
El
programa de l’activitat és:
- 17.00 h: Concentració en la Plaça de les Aules
- 17.30 h: Cercavila pels carrers Cavallers, Antoni Maura, Enmig, Colom, Cavallers i Plaça de les Aules.
- 18.30 h: Actuacions i tallers a la Plaça de les Aules
- 20.00 h: Bureo de colenda a la plaça de les Aules
L’objectiu principal d’aquesta activitat és promoure i difondre el ric patrimoni immaterial de la nostra ciutat mitjançant una mostra representativa de diferents manifestacions de la cultura popular i tradicional de la ciutat, com són les danses tradicionals, la dolçaina i el tabal, els gegants i cabuts, els balls de dimonis i el bestiari, la muixeranga, els trabucaires i el cant d’estil, entre d’altres, per diversos espais del centre de la ciutat.
Amb aquest projecte es transmeten valors inherents a l’activitat cultural tradicional, com són la solidaritat, la cooperació, el treball en equip, cohesió social i la inclusió. A més, permet l'increment de públics o la captació de nous públics en l'àmbit de la cultura popular i tradicional castellonenca, ja que el públic assistent a les actuacions i tallers organitzats por acabar incorporant-se alguna des les entitats participants en aquesta mostra.
FCPCS
La finalidad de vivecastellon.com es contar lo que sucede en Castellón y provincia a través de las imágenes. Si desea realizar alguna observación o reparo sobre las mismas, envíe un correo a info@vivecastellon.com