Empresas, comercios y servicios de Castellón y provincia Noticias de Castellón y provincia Eventos de  Castellón y provincia Agenda de Castellón y provincia Galerías fotográficas de Castellón y provincia Imprime tus fotos de vivecastellon.com
Noticias » Espectáculos » Pau Alabajos presenta el nou espectacle homenatge a Vicent Andrés Estellés en el Teatre Raval de Castelló

NOTICIAS DE CASTELLóN Y PROVINCIA « volver

13 - 06 - 13, Castellón. Teatro Raval

Pau Alabajos presenta el nou espectacle homenatge a Vicent Andrés Estellés en el Teatre Raval de Castelló

Pau Alabajos presenta el nou espectacle homenatge a Vicent Andrés Estellés en el Teatre Raval de Castelló

El cantautor valencià Pau Alabajos presentará demà divendres 14 de juny el nou espectacle musical basat en el poemari de Vicent Andrés Estellés 'Mural del País Valencià', en el Teatre Raval de Castelló.

L'activitat forma part de les activitats culturals que l'Ajuntament de Castelló ha organitzat per a celebrar el 20 aniversari de la mort del poeta, i tindrà lloc a les 22.30h.

Es tracta d'un espectacle de caràcter intimista que pretén donar a conéixer alguns dels versos més destacats d'aquest insigne autor de les lletres valencianes, figura clau i poeta de referència de tants escriptors i músics.

Acompanyat d'un pianista clàssic, Alabajos recitarà una selecció de poemes que formen part del 'Mural del País Valencià', l'extens poemari que l'autor de Burjassot va escriure al final de la seua vida i que consta com un llegat literari encara poc conegut pel gran públic.

Quan es compleixen 20 anys de la desaparició de Vicent Andrés Estellés, Pau Alabajos li ret homenatge amb una antologia de versos que combinen la força i la militància identitària de textos com 'Declaració de Principis' o 'Valencians que han traït el nostre poble', amb l'intimisme i la delicadesa de versos com 'Sonata d'Isabel' o 'A la meua dona'.

El concepte i el format d'aquest espectacle guarda una relació de complicitat directa amb el cèlebre disc que Ovidi Montllor va dedicar a altre poemari estellesià, 'Coral Romput', un treball que va enregistrar a finals dels anys 70 acompanyat pel guitarrista Toti Soler i que figura entre els discos més celebrats de la música en valencià.

Durant l'espectacle, Pau Alabajos recitarà una quinzena de poemes acompanyant-se al piano per Francesc Gamon, col•laborador habitual d'Alabajos, interpretarà peces clàssiques de compositors clàssics (W. A. Mozart, J. S. Bach o L. V. Beethoven), combinades amb obres de compositors més contemporanis, com M. Theodorakis, i improvisacions lliures.

Un llibre-disc
Aquest nou espectacle s'acompanya d'un llibre-disc que ha sigut editat per la discogràfica castellonenca Metrònom Bureo i que inclou l'enregistrament sonor dels poemes (amb veu de Pau Alabajos i interpretacions pianístiques d'Stefanos Spanopoulos), la transcripció dels versos d'Estellés, i un text del musicòleg valencià Josep Vicent Frechina que analitza la importància del 'Mural' en la reconstrucció de la identitat valenciana. Amb un centenar de pàgines, el llibre té una presència i disseny molt acurats i pretén romandre com a testimoni d'un projecte en el qual Pau Alabajos i els seus col•laboradors han estat treballant durant més d'un any.

Pau Alabajos diu 'Mural del País Valencià' de Vicent Andrés Estellés
• Teatre Raval de Castelló (C/ Comte Pestagua, 38)
• Divendres 14 de juny - A les 22.30h
• Entrada gratuïta

La finalidad de vivecastellon.com es contar lo que sucede en Castellón y provincia a través de las imágenes. Si desea realizar alguna observación o reparo sobre las mismas, envíe un correo a info@vivecastellon.com

© 2025 vivecastellon.com | Noticias Castellón | C/ La Olivera, 5 - portal 1 - 1B - 12005 Castellón | Tel. 609 605 564 - 650 977 277 | AVISO LEGAL | portada | Nuestros anunciantes     facebook vivecastellon.com   X  @vivecastellon   Instagram vivecastellon_pepelorite